SICILY DIARY – 2nd part

Dragilor, asa cum am promis am revenit cu partea a doua a calatoriei mele din Sicilia.

Cunoscut pentru unicitate, Noto este un oras declarat monument UNESCO pe care nu trebuie sa il ratati daca ajungeti in Sicilia.

Noto a fost reconstruit dupa un cutremur violent din anul 1693 si este orasul care m-a impresionat inca din prima clipa prin cladirile sale impunatoare care au toate o nuanta de roz prafuit.

Cum am ajuns am strabatut bulevardul principal Corso Vittorio Emanuele si m-am lasat fermecata de barocul sicilian. Magazinele cu suveniruri de pe principala artera pietonala bineinteles ca mi-au atras atentia in ciuda bogatiei arhitecturale a edificiilor inalte.

Printre cele mai importante obiective turistice din Noto se numara St. Nicholas Cathedral, Porta Reale, Palazzo Ducezio si Chiesa Santa Chiara.

Pentru a surprinde frumusetea orasului am urcat in turnul bisericii Chiesa Santa Chiara. Desi am urcat pe o scara foarte abrupta, experienta a meritat pentru ca am facut niste poze superbe. Vizita la aceasta biserica a costat 2 euro.

Siracusa, unul dintre cele mai vechi orase din lume, a fost infiintat de colonistii greci si este inscris si el pe lista obiectivelor UNESCO. Cutremurul devastator din anul 1693 a atins din pacate si Siracusa.

Fiind una dintre cele mai mari atractii turistice ale Siciliei, Siracusa imi aminteste foarte mult de atmosfera din Venetia.

Cele mai importante obiective turistice din acest oras antic sunt: faimoasa Orecchio di Dioniso, Teatrul Grec, Fonte Aretusa si Piazza del Duomo (unde se afla cel mai incantator Duomo).

Pentru a vedea orasul in ansamblul lui am facut o plimbare cu un trenulet colorat pe care l-am luat din fata fantanii Aretusa.

Imi voi aminti mereu cu drag de ziua petrecuta in Siracusa si mai ales de cladirile vechi de pe faleza transformate in hoteluri cochete, de terasele cu specific sicilian si de magazinele amplasate pe stradutele stramte.

Cum ziceam si in primul articol, nu ai cum sa nu te indragostesti de peisajele din Sicilia si in special de stradutele pitoresti din Noto sau de zgomotul motocicletelor din Siracusa.

Asadar, daca v-au placut pozele si vreti sa va indepartati de vremea racaroasa din Bucuresti inca mai aveti timp sa achizitionati bilete pentru o excursie in luna Octombrie si sa va bucurati de temperaturile ridicate din Sicilia.